ΠΡΟΣ:
ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ κα ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ
ΤΗΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ κα ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ κ. ΜΠΑΚΑ
ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΥ ΙΔΕΚΕ κ. ΚΑΠΟΥΛΑ
ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΔΕΚΕ κ. ΓΑΛΗΝΕΑ
ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΣΔΕ
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ
Είμαστε μαθητές του 3ου ΣΔΕ Θεσσαλονίκης, του Β’ κύκλου των Φυλακών Διαβατών. Με την έναρξη της δεύτερης σχολικής χρονιάς αντικρίσαμε τα προβλήματα του σχολείου μας. Έτσι νιώσαμε την ανάγκη να σας γράψουμε τα παρακάτω: θα θέλαμε να σας καταστήσουμε γνωστό πως με την έλλειψη έμπειρων δασκάλων, οι σπουδές μας είναι μη βιώσιμες και καταδικασμένες. Είναι οφθαλμοφανές για όλους μας, ότι το σχολείο μας, ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς, έχει να αντιμετωπίσει ανυπέρβλητα προβλήματα, παρά τις απεγνωσμένες δικές μας προσπάθειες, της διευθύντριας και των δυο καθηγητριών μας.
Θέλουμε να ξέρετε επίσης, ότι τη στιγμή αυτή αιμορραγούμε πνευματικά και νιώθουμε ότι, αν συνεχιστεί αυτή η δυσάρεστη κατάσταση, θα ματαιωθούν όλες οι προσπάθειες και οι ελπίδες μας. Γι’ αυτό σας παρακαλούμε να μην μας στερήσετε τη μάθηση, για να μην χάσουμε τη μοναδική ευκαιρία που μας έχει δοθεί για κοινωνική επανένταξη. Σας καλούμε επίσης, να δείτε τις προσπάθειες που κάναμε με τους καθηγητές μας, την περσινή χρονιά, σε αυτό το σχολείο και τότε θα καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι αυτό για μας. Ένας συμμαθητής μας πήρε βραβείο σε διαγωνισμό ντοκιμαντέρ από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Δεκατέσσερις μαθητές βραβευτήκαν σε διεθνή μαθηματικό διαγωνισμό, τους οποίους μάλιστα η Υπουργός Παιδείας τίμησε με συγχαρητήριες επιστολές. Άλλοι δεκατέσσερις από εμάς συμμετείχαμε και περάσαμε στις εξετάσεις του πιστοποιητικού ελληνομάθειας και για πρώτη φορά πέντε συμμαθητές μας, έδωσαν επιτυχώς εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίου στην αγγλική γλώσσα. Και όλα αυτά αποτελούν μόνο τις δημοσιοποιημένες διακρίσεις, που καταφέραμε, πέρα από τις δραστηριότητες που αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (θεατρική παράσταση, εφημερίδα, μουσική, χορωδία, εκδηλώσεις, αντιρατσιστικές και περιβαλλοντικές δράσεις, έκθεση έργων ζωγραφικής, χαρακτικής κ.α.)
Μέσα από την κοινή προσπάθεια με τους καθηγητές μας, το σχολείο έγινε για εμάς μια φωτεινή πόρτα. Είναι το μοναδικό καλό που υπάρχει για εμάς, που βρισκόμαστε μέσα στη φυλακή. Αν το απογυμνώσετε από τους καθηγητές μας και τα πράγματα που κάναμε μαζί τους, πετυχαίνετε να μας δώσετε μια δεύτερη ισχυρή απογοήτευση. Η αλήθεια για εμάς είναι, ότι χάσαμε την ελευθερία μας αλλά τουλάχιστον μάθαμε να παλεύουμε για τη γνώση. Μην μας το πάρετε και αυτό. Νιώθουμε σαν ένα παιδί που βρίσκεται στον πάτο του πηγαδιού και εσείς αντί να το βοηθήσετε να βγει, κλείνετε το πηγάδι με ένα καπάκι.
Και εμείς οι μαθητές του Α’ κύκλου, από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του σχολείου, νιώσαμε ότι είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς να περνάμε τη μισή μας μέρα εδώ και όχι στη φυλακή. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς όλους τους καθηγητές μας και μάλιστα χωρίς ανθρώπους, που θα έχουν το χρόνο και τη δυνατότητα να βρίσκονται εδώ, όχι για λίγες μόνο ώρες. Νιώσαμε ότι το σχολείο είναι η ευκαιρία που μας δίνεται να αλλάξουμε γνώμη για τον εαυτό μας και να μάθουμε πολλά πράγματα. Μέσα σε λίγες μόνο μέρες, που ερχόμαστε στο σχολείο, αρχίσαμε να νιώθουμε σαν τα μικρά παιδιά και ας μεγαλώσαμε. Νιώσαμε ότι είμαστε μια οικογένεια. Σκεφτόμαστε όλοι μαζί σαν ομάδα και ξεφεύγουμε από τις αρνητικές σκέψεις που μας δημιουργούνται στα κελιά. Τώρα πια ξυπνάμε το πρωί και ξέρουμε ότι έχουμε ένα στόχο, το σχολείο, που μας βοηθάει να περνάει η κάθε μέρα.
Εμείς οι μαθητές του Α’ και του Β’ κύκλου σας παρακαλούμε να κάνετε ό,τι είναι δυνατόν για να λειτουργήσει το σχολείο μας. Για να γίνει αυτό, θεωρούμε απαραίτητο να ανανεωθούν και οι υπόλοιποι καθηγητές μας, που ούτως ή άλλως είναι μόνο τρεις και να έρθουν γρήγορα και οι ωρομίσθιοι καθηγητές. Όπως δεν μπορεί να ζήσει ένας οργανισμός χωρίς το αίμα και τα ζωτικά όργανα, έτσι δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο με την υπάρχουσα κατάσταση. Είναι καταδικασμένο να ξεψυχήσει.
Δεν είναι δυνατόν αυτά τα σχολεία, που μας δίνουν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή να κλείσουν, γιατί δεν έχουν δασκάλους. Αλλά και όλα τα άλλα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν, γιατί είναι ο μόνος τρόπος να μην περάσουν άλλοι άνθρωποι το κατώφλι της φυλακής.
Οι εκπαιδευόμενοι-κρατούμενοι
του 3ου ΣΔΕ Θεσσαλονίκης
(Φυλακών Διαβατών)
ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ κα ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ
ΤΗΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ κα ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ κ. ΜΠΑΚΑ
ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΥ ΙΔΕΚΕ κ. ΚΑΠΟΥΛΑ
ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΔΕΚΕ κ. ΓΑΛΗΝΕΑ
ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΣΔΕ
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ
Είμαστε μαθητές του 3ου ΣΔΕ Θεσσαλονίκης, του Β’ κύκλου των Φυλακών Διαβατών. Με την έναρξη της δεύτερης σχολικής χρονιάς αντικρίσαμε τα προβλήματα του σχολείου μας. Έτσι νιώσαμε την ανάγκη να σας γράψουμε τα παρακάτω: θα θέλαμε να σας καταστήσουμε γνωστό πως με την έλλειψη έμπειρων δασκάλων, οι σπουδές μας είναι μη βιώσιμες και καταδικασμένες. Είναι οφθαλμοφανές για όλους μας, ότι το σχολείο μας, ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς, έχει να αντιμετωπίσει ανυπέρβλητα προβλήματα, παρά τις απεγνωσμένες δικές μας προσπάθειες, της διευθύντριας και των δυο καθηγητριών μας.
Θέλουμε να ξέρετε επίσης, ότι τη στιγμή αυτή αιμορραγούμε πνευματικά και νιώθουμε ότι, αν συνεχιστεί αυτή η δυσάρεστη κατάσταση, θα ματαιωθούν όλες οι προσπάθειες και οι ελπίδες μας. Γι’ αυτό σας παρακαλούμε να μην μας στερήσετε τη μάθηση, για να μην χάσουμε τη μοναδική ευκαιρία που μας έχει δοθεί για κοινωνική επανένταξη. Σας καλούμε επίσης, να δείτε τις προσπάθειες που κάναμε με τους καθηγητές μας, την περσινή χρονιά, σε αυτό το σχολείο και τότε θα καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι αυτό για μας. Ένας συμμαθητής μας πήρε βραβείο σε διαγωνισμό ντοκιμαντέρ από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Δεκατέσσερις μαθητές βραβευτήκαν σε διεθνή μαθηματικό διαγωνισμό, τους οποίους μάλιστα η Υπουργός Παιδείας τίμησε με συγχαρητήριες επιστολές. Άλλοι δεκατέσσερις από εμάς συμμετείχαμε και περάσαμε στις εξετάσεις του πιστοποιητικού ελληνομάθειας και για πρώτη φορά πέντε συμμαθητές μας, έδωσαν επιτυχώς εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίου στην αγγλική γλώσσα. Και όλα αυτά αποτελούν μόνο τις δημοσιοποιημένες διακρίσεις, που καταφέραμε, πέρα από τις δραστηριότητες που αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (θεατρική παράσταση, εφημερίδα, μουσική, χορωδία, εκδηλώσεις, αντιρατσιστικές και περιβαλλοντικές δράσεις, έκθεση έργων ζωγραφικής, χαρακτικής κ.α.)
Μέσα από την κοινή προσπάθεια με τους καθηγητές μας, το σχολείο έγινε για εμάς μια φωτεινή πόρτα. Είναι το μοναδικό καλό που υπάρχει για εμάς, που βρισκόμαστε μέσα στη φυλακή. Αν το απογυμνώσετε από τους καθηγητές μας και τα πράγματα που κάναμε μαζί τους, πετυχαίνετε να μας δώσετε μια δεύτερη ισχυρή απογοήτευση. Η αλήθεια για εμάς είναι, ότι χάσαμε την ελευθερία μας αλλά τουλάχιστον μάθαμε να παλεύουμε για τη γνώση. Μην μας το πάρετε και αυτό. Νιώθουμε σαν ένα παιδί που βρίσκεται στον πάτο του πηγαδιού και εσείς αντί να το βοηθήσετε να βγει, κλείνετε το πηγάδι με ένα καπάκι.
Και εμείς οι μαθητές του Α’ κύκλου, από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του σχολείου, νιώσαμε ότι είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς να περνάμε τη μισή μας μέρα εδώ και όχι στη φυλακή. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς όλους τους καθηγητές μας και μάλιστα χωρίς ανθρώπους, που θα έχουν το χρόνο και τη δυνατότητα να βρίσκονται εδώ, όχι για λίγες μόνο ώρες. Νιώσαμε ότι το σχολείο είναι η ευκαιρία που μας δίνεται να αλλάξουμε γνώμη για τον εαυτό μας και να μάθουμε πολλά πράγματα. Μέσα σε λίγες μόνο μέρες, που ερχόμαστε στο σχολείο, αρχίσαμε να νιώθουμε σαν τα μικρά παιδιά και ας μεγαλώσαμε. Νιώσαμε ότι είμαστε μια οικογένεια. Σκεφτόμαστε όλοι μαζί σαν ομάδα και ξεφεύγουμε από τις αρνητικές σκέψεις που μας δημιουργούνται στα κελιά. Τώρα πια ξυπνάμε το πρωί και ξέρουμε ότι έχουμε ένα στόχο, το σχολείο, που μας βοηθάει να περνάει η κάθε μέρα.
Εμείς οι μαθητές του Α’ και του Β’ κύκλου σας παρακαλούμε να κάνετε ό,τι είναι δυνατόν για να λειτουργήσει το σχολείο μας. Για να γίνει αυτό, θεωρούμε απαραίτητο να ανανεωθούν και οι υπόλοιποι καθηγητές μας, που ούτως ή άλλως είναι μόνο τρεις και να έρθουν γρήγορα και οι ωρομίσθιοι καθηγητές. Όπως δεν μπορεί να ζήσει ένας οργανισμός χωρίς το αίμα και τα ζωτικά όργανα, έτσι δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο με την υπάρχουσα κατάσταση. Είναι καταδικασμένο να ξεψυχήσει.
Δεν είναι δυνατόν αυτά τα σχολεία, που μας δίνουν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή να κλείσουν, γιατί δεν έχουν δασκάλους. Αλλά και όλα τα άλλα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν, γιατί είναι ο μόνος τρόπος να μην περάσουν άλλοι άνθρωποι το κατώφλι της φυλακής.
Οι εκπαιδευόμενοι-κρατούμενοι
του 3ου ΣΔΕ Θεσσαλονίκης
(Φυλακών Διαβατών)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου